Dopad Word-of-Mouth marketingu a virálního marketingu na kontinuální a diskontinuální technologické inovace – Přemysl Staroveský
Přemysl Staroveský
Doctoral thesis
Dopad Word-of-Mouth marketingu a virálního marketingu na kontinuální a diskontinuální technologické inovace
Impact of Word-of-Mouth Marketing and Viral Marketing on Continuous and Discontinuous Technological Innovation
Abstract:
Tato disertační práce shrnuje stávající matematické modely pro šíření diskontinuálních inovací a rozdíly mezi kontinuálními inovacemi. Popisuje a analyzuje, jaký je rozdíl mezi WOM a virálním marketingem. Hodnotí stávající matematické modely pro šíření informací pomocí virálního marketingu a analyzuje, proč úspěšný virální marketing představuje vzácný případ. Analyzuje, které marketingové zprávy se …moreAbstract:
The thesis summarizes existing mathematical models for discontinuous innovation diffusion and differences vs. continuous innovation. It describes and analyzes what the difference between WOM marketing and viral is. It evaluates existing mathematical models for information spreading through viral marketing and analyze why successful viral marketing remains rare case. Analyze which marketing messages …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 10. 2008
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/36342
Thesis defence
- Date of defence: 23. 6. 2010
- Supervisor: Jan Koudelka
- Reader: Vladimír Bárta, Mikuláš Pichanič
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
STAROVESKÝ, Přemysl. \textit{Dopad Word-of-Mouth marketingu a virálního marketingu na kontinuální a diskontinuální technologické inovace}. Online. Doctoral theses, Dissertations. Praha: University of Economics, Prague. 2008. Available from: https://theses.cz/id/mvzxyp/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/36342
Vysoká škola ekonomická v Praze
Doctoral programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Inovace corporate identity vybraného podniku pomocí moderních nástrojů IMK
Lucie Zábranská -
Virální marketing jako forma brandingu
Martin Bargl -
Mass spectrometry in structural proteomics: study of viral protein complexes
Anirudhan RAVI -
Encapsulation of bacterial photosynthetic reaction centers into viral capsids
Guy Michel WOLF -
Microbial and Viral Genomic Diversity in Freshwater Environments
Vinicius SILVA KAVAGUTTI -
Study of Viral Protein Complexes using Mass Spectrometry
Markus MAIRHOFER -
Design and utilization of a method for screening of potential inhibitors of viral methyltransferase
Matúš Drexler -
Identification of cellular RNAs interacting with viral proteins
Anna Pavlů