Consumer Behavior towards Purchasing of Luxury Goods – Nataliya Khaustova
Nataliya Khaustova
Bachelor's thesis
Consumer Behavior towards Purchasing of Luxury Goods
Spotřebitelské chování při nákupu luxusního zboží
Abstract:
Hlavním cílem práce je studie spotřebního chování ke koupi luxusního zboží. Cílem je podívat se na rozdíly v chování mezi ruskými a západními spotřebiteli s ohledem na luxusní zboží. Cílem práce je analyzovat vnímání spotřeby luxusního zboží ve dvou zemích, Rusku a Francii, podat srozumitelné přehled marketu s luxusním zbožím v Rusku a předpovědět jeho rozvoj v po-krizové době. Pro účely studie, primární …moreAbstract:
The main goal of the thesis is a study of consumer behavior towards purchasing of luxury goods. The aim was to see the differences in behavior between Russian and Western consumers towards luxury goods. The objective of the thesis is to analyze consumer perceptions of luxury in two countries, Russia and France, to give a comprehensive overview of the Russian luxury goods market and to give a forecast …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2011
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Petr Procházka, MSc, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KHAUSTOVA, Nataliya. \textit{Consumer Behavior towards Purchasing of Luxury Goods}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2011. Available from: https://theses.cz/id/mwxouj/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Czech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementBachelor programme:
null
Theses on a related topic
-
Ekonomie luxusu: Je pro studenty VŠE demonstrativní spotřeba důležitým faktorem při nákupu spotřební elektroniky?
František Staněk -
Ekonomie luxusu: Komparativní analýza demonstrativní spotřeby elektroniky mezi studenty Technické univerzity Liberec a studenty Vysoké školy ekonomické v Praze
Patrik Reichelt -
Ekonomie luxusu – komparativní analýza demonstrativní spotřeby mezi studenty UTB, VŠE a ČVUT
Pavel Veselý -
Hédonistická nebo prestižní spotřeba?
Kateryna Oliynyk -
Consumer behaviour in luxury clothing market
Denisa Toufarová -
Changes in consumer behavior due to Corona virus pandemic
Shadrach Kwesi Amankwatia Gyimah -
The impact of returns on consumer behavior while purchasing goods online on apparel market in Czech Republic
Mikhail Serebriannikov -
Factors influencing the consumer behavior of Russian citizens towards luxury goods
Maria Babenkova
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights