Teaching and Learning English in the Context of Montessori Education – Tereza Šimková
Tereza Šimková
Bachelor's thesis
Teaching and Learning English in the Context of Montessori Education
Teaching and Learning English in the Context of Montessori Education
Abstract:
The work focuses on Montessori pedagogy along with objectives of elementary education in the Czech Republic. It deals with the basic principles and underlying rules governing Montessori pedagogy as well as the general objectives of elementary education and objectives of English language acquisition. These objectives are discussed in the context of Montessori education.Abstract:
Práce se zabývá Montessori pedagogikou spolu s cíly základního vzdělávání v České republice. Pojednává o základních principech a pravidlech, které se pojí s Montessori pedagogikou, a také o obecných cílech základního vzdělávání a o cílech osvojování anglického jazyka. Tyto cíle jsou poté rozebrány v kontextu Montessori pedagogiky.
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 6. 2014
Thesis defence
- Date of defence: 25. 8. 2014
- Supervisor: PaedDr. Monika Černá, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ŠIMKOVÁ, Tereza. \textit{Teaching and Learning English in the Context of Montessori Education}. Online. Bachelor's thesis. Pardubice: University of Pardubice, Faculty of Arts and Philosophy. 2014. Available from: https://theses.cz/id/n1ftc1/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
Šimková, Tereza. Teaching and Learning English in the Context of Montessori Education. Pardubice, 2014. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofickáUniversity of Pardubice
Faculty of Arts and PhilosophyBachelor programme / field:
Specialisation in Educational Sciences / English for Education
Theses on a related topic
-
Didaktické hry v matematice jako prostředek k plnění cílů základního vzdělávání
Vladimíra Duchoňová -
Přístupy k výuce čtení v prvním období základního vzdělávání v České republice a Anglii
Jana Kotoučková -
Sociální sítě jako zdroj informací žáků druhého stupně základního vzdělávání
Renáta Prucklová -
Podpůrná opatření u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v procesu základního vzdělávání
Jaroslava Sluková -
Komunikativní kompetence dětí se speciálními vzdělávacími potřebami
Regina Kligerová -
Předčasné odchody ze studijního oboru Sociální pedagogika a poradenství na úrovni bakalářského stupně studia
Michaela Orságová -
Efektivita dramatické výchovy z pohledu absolventa oboru Sociální pedagogika a volný čas využívajícího metody dramatické výchovy
Eliška Smrčková -
Lockova pedagogika
Terezie Jarošová