Branding prezidentské kampaně Karla Schwarzenberga – Bc. Tomáš Kolder
Bc. Tomáš Kolder
Bachelor's thesis
Branding prezidentské kampaně Karla Schwarzenberga
Branding of Karel Schwarzenberg‘s Presidential Campaign
Abstract:
Předkládaná bakalářská práce se zabývá brandingem jakožto konceptem vytváření identity produktu. V této práci je kladen důraz na koncept osobnostní značky. Skrz rozhovory se členy volebního týmu Karla Schwarzenberga zkoumáme, jak tým spoluvytvářel osobnostní značku Schwarzenberga, který se účastnil prvních přímých prezidentských voleb. Analytická část je zaměřena na silné a slabé stránky značky. Dále …moreAbstract:
This bachelor‘s thesis focuses on the concept of branding as creating identity of a product. In this thesis there is put emphasis on the concept of brand of personality. We are examining, through interviews with members of Karel Schwarzenberg’s political campaign staff, how the election campaign staff co-created Karel Schwarzenberg’s personality brand in the first direct presidential election, where …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/nutzk/
Thesis defence
- Date of defence: 26. 5. 2014
- Supervisor: Mgr. Otto Eibl, Ph.D.
- Reader: Mgr. Miloš Gregor, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesBachelor programme / field:
Political Science / Political Science
Theses on a related topic
-
Branding v politike - prípadová štúdia SaS
Klára Niková -
Změna politického marketingu při prezentaci lídra během předvolební kampaně Smer-SD v letech 2016 a 2020
Adéla Kolouchová -
Možnosti využití brandingového přístupu v politologii a jeho aplikace v českém prostředí
Michal Žižlavský -
Koncept značek v politickém prostředí: Případová studie hnutí ANO
Klára LACHNITOVÁ -
Politický marketing v ČR: komparace využití politického marketingu na komunální a senátní úrovni v roce 2014
Sonja Mazurová -
Branding v politike - prípadová štúdia SaS
Klára Niková -
The impact of personal image on the brand
Daria Liashenko -
Transmitting the personal image on corporations, brands and products as a marketing communication tool
Bakhtiyar Sissengali