English Language Teaching Materials and Language Learning Conditions of the Deaf in the Czech Republic – Bc. Martin Vaněk
Bc. Martin Vaněk
Master's thesis
English Language Teaching Materials and Language Learning Conditions of the Deaf in the Czech Republic
English Language Teaching Materials and Language Learning Conditions of the Deaf in the Czech Republic
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá externími faktory, které ovlivňují vývoj českých neslyšících v anglickém jazyce, a to konkrétně kvalitou tzv. jazykového inputu ve formě výukových materiálů a povahou výuky anglického jazyka. Teoretická část práce se zaměřuje na unikátní jazykové charakteristiky neslyšících jedinců a dále také na kritéria pro poskytováni vhodného jazykového inputu, především ve formě …moreAbstract:
This diploma thesis focuses on the English language development of Czech deaf learners as determined by factors and variables external to the deaf individual: the quality of linguistic input in the form of English language teaching materials and the nature of English instruction. The theoretical part of this work discusses the unique linguistic characteristics of deaf subjects as well as the criteria …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2011
Identifier:
https://is.muni.cz/th/fn0u4/
Thesis defence
- Date of defence: 14. 6. 2011
- Supervisor: Dr. Rita Chalmers Collins
- Reader: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VANĚK, Martin. \textit{English Language Teaching Materials and Language Learning Conditions of the Deaf in the Czech Republic}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2011. Available from: https://theses.cz/id/n34y7h/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School and Language School Teacher Training in English Language
Theses on a related topic
-
Implementing task-based teaching for English language students at the A2 level within small groups using authentic materials to build confidence in practical language use
Iveta Procházková -
Accessibility of Teaching Materials in English Language and Literature with a Focus on Pupils with Special Needs
Radka Machálková -
Strategie učení se jazyku a preference stylu učení se jazykům ve výuce anglického jazyka
Kateřina Hibšová -
Návaznost výuky anglického jazyka z mateřských škol do škol základních - výuka slovní zásoby
Monika Palánová -
Role mateřského jazyka ve výuce anglického jazyka
Dan KONEČNÝ -
Rozsah využití mateřského jazyka ve výuce anglického jazyka na prvním stupni základních škol
Kateřina PLÍVOVÁ -
Výuka anglického jazyka u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na 1. stupni základní školy
Bára Forejtová -
Výuka výslovnosti anglického jazyka na druhém stupni základních škol
Kateřina Jezdinská