Ema Špačková
Bachelor's thesis
Modrotisk v současné oděvní tvorbě.
Blueprint in a contemporary fashion creation.
Abstract:
Tato práce je zaměřena na tvorbu autorské kolekce dezénů pomocí techniky modrotiskua problematiku komunikace na sociálních médiích.V písemné části je blíže zpracována technologie modrotisku a historie současnýmodrotiskových dílen v Česku. Dále je písemná část složena z bližšího průzkumu použitítechniky modrotisku v současné oděvní tvorbě, českých umělkyní a designérek.Praktická část je věnována výtvarnému …moreAbstract:
This work is focused on the creation of the author's collection of designs using blueprinttechniques and the issue of communication on social media.The written part deals in more detail with the technology of blueprinting and the historyof contemporary blueprint workshops in the Czech Republic. Furthermore, the writtenpart consists of a closer examination of the use of blueprint techniques in contemporaryclothing …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 6. 2022
Identifier:
http://evskp.uhk.cz/eB13849
Thesis defence
- Date of defence: 25. 8. 2022
- Supervisor: doc. Mgr. art. Zuzana Hromadová
- Reader: Mgr. et MgA. Petra Filipová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 5. 9. 2022 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Hradec KrálovéUniversity of Hradec Králové
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specializace v pedagogice / Textilní tvorba
Theses on a related topic
-
Design značky oblečení a infografických potisků
Illia Volkhin -
Colorful of the East womens clothing collection
Salima Chekirova -
Oděvní kolekce jako prostředek komunikace s uměním
Barbora Sedláčková -
Social Media jako součást marketingové komunikace
Lukáš Pražák -
The Language of Social Media
Klára Schweinerová -
Definition of Common Terms Used in Social Media Platforms
Natálie Odleváková -
“The role of social media in promoting the political participation: The Kyrgyzstan experience”
Zhibek Abysheva -
Multilingual communication on social media
Petra Svobodová
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights
Folders
Files
Kohout, J.
6/9/2022
Kohout, J.
6/9/2022