Bc. Kristýna Fejfarová

Master's thesis

Sebeprezentace a sebeidentifikace prostřednictvím módního oblečení

Fashion in self-presentation and self-identification
Abstract:
Diplomová práce je věnována tématu módy a odívání v pozdně moderní společnosti. Oblečení, móda a značky jsou zde představeny jako předměty symbolické spotřeby a důraz je kladen zejména na významy, které jim a praktikám jejich spotřeby konzumenti v každodenně připisují. Přičemž na spotřebu i všední užívání módního značkového oblečení je zde nahlíženo jako na symbolické jednání. Práce si klade za cíl …more
Abstract:
This diploma thesis discuses fashion and clothing in the post modern society. A dress, fashion and brands are introduced as objects of symbolic consumption and an emphasis is especially placed on meanings, which are ascribed to them and to practices of their consumption by consumers in an everyday life. Whereas the consumption and an everyday using of designer clothes are conceived as an symbolic behaviour …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 12. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 1. 2010
  • Supervisor: Mgr. Slavomíra Ferenčuhová, Ph.D.
  • Reader: doc. PhDr. Kateřina Nedbálková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií