Bc. Mahulena Forestová

Master's thesis

Developing Writing of Lower-Secondary Bilingual Pupils through Self-Directed Language Learning

Developing Writing of Lower-Secondary Bilingual Pupils through Self-Directed Language Learning
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá přístupem autonomního učení v hodinách anglického jazyka, jako možná alternativa výuky bilingvních žáků na druhém stupni základní školy. Teoretická část definuje bilingvismus a možné přístupy k výuce bilingvních žáků v hodinách anglického jazyka. Dále se zabývá přístupy k rozvoji psaní a výběrem vhodných textů pro bilingvní žáky podle kurikulárních dokumentů České republiky …more
Abstract:
The thesis aims to explore the self-directed language learning approach (SDLL) in EFL lessons to aid bilingual pupils in developing their writing skills at lower-secondary level. The theoretical part defines bilingualism and possible approaches to teaching English to bilingual pupils attending EFL lessons. Approaches to teaching writing are outlined and the writing outcomes stated in curricular documents …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 17. 6. 2024
  • Supervisor: Mgr. Jana Zerzová, M.A.
  • Reader: Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta