Developing Writing of Lower-Secondary Bilingual Pupils through Self-Directed Language Learning – Bc. Mahulena Forestová
Bc. Mahulena Forestová
Master's thesis
Developing Writing of Lower-Secondary Bilingual Pupils through Self-Directed Language Learning
Developing Writing of Lower-Secondary Bilingual Pupils through Self-Directed Language Learning
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá přístupem autonomního učení v hodinách anglického jazyka, jako možná alternativa výuky bilingvních žáků na druhém stupni základní školy. Teoretická část definuje bilingvismus a možné přístupy k výuce bilingvních žáků v hodinách anglického jazyka. Dále se zabývá přístupy k rozvoji psaní a výběrem vhodných textů pro bilingvní žáky podle kurikulárních dokumentů České republiky …moreAbstract:
The thesis aims to explore the self-directed language learning approach (SDLL) in EFL lessons to aid bilingual pupils in developing their writing skills at lower-secondary level. The theoretical part defines bilingualism and possible approaches to teaching English to bilingual pupils attending EFL lessons. Approaches to teaching writing are outlined and the writing outcomes stated in curricular documents …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2024
Identifier:
https://is.muni.cz/th/vau3l/
Thesis defence
- Date of defence: 17. 6. 2024
- Supervisor: Mgr. Jana Zerzová, M.A.
- Reader: Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
FORESTOVÁ, Mahulena. \textit{Developing Writing of Lower-Secondary Bilingual Pupils through Self-Directed Language Learning}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2024. Available from: https://theses.cz/id/n8b1ge/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Lower Secondary School English Language Teacher Training / Lower Secondary School English Language Teacher Training
Theses on a related topic
-
Individuální přístup ke vzdělávání jedinců s různými druhy postižení na druhém stupni základní školy
Petra Hejnová -
Užívání návykových látek na základní škole, se zaměřením na druhý stupeň
Lucie Palarčíková -
Připravenost žáků s SPU při přechodu z prvního stupně základní školy na druhý stupeň
Petra Burešová -
Slovní druhy v didaktice českého jazyka na 1. stupni ZŠ
Lenka DIERZÉ -
Analýza podmínek edukace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami při přechodu na druhý stupeň základní školy
Zuzana Pištorová -
Přechod integrovaného žáka se zrakovým postižením z prvního na druhý stupeň základní školy
Anna Ferdinandová -
Návrh a realizace lektorského programu v oboru výtvarné dramatiky pro druhý stupeň základních škol
Petr Mikuláš -
Algoritmizace učiva o slovních druzích pro druhý stupeň základní školy
Romana Wágnerová