Výuka anglického jazyka u žáků s lehkým mentálním postižením na základní škole – Bc. Daniela Ďásková
Bc. Daniela Ďásková
Master's thesis
Výuka anglického jazyka u žáků s lehkým mentálním postižením na základní škole
Teaching pupils with mild mental disability the English language in elementary school
Abstract:
Diplomová práce s názvem Výuka anglického jazyka žáků s lehkým mentálním postižením se věnuje procesu výuky anglického jazyka v inkluzivní základní škole. Je rozdělena do čtyř kapitol, tří teoretických a jedné empirické. První kapitola se věnuje terminologii, klasifikaci, etiologii a diagnostice mentálního postižení. Další část pak popisuje osobnost jedince s lehkým mentálním postižením a jeho komunikační …moreAbstract:
The master thesis called „Teaching pupils with mild mental disability the English language in elementary school” is focused on the process of teaching English at inclusive primary school. It is divided into four chapters, three of them are theoretical and one is empirical. First chapter is dedicated to the terminology, classification, etiology and diagnostic of mental impairment. Next part describes …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/e8w3h/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 5. 2017
- Supervisor: PhDr. Mgr. Dana Zámečníková, Ph.D.
- Reader: PhDr. Mgr. Soňa Chaloupková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education for Teachers
Theses on a related topic
-
Projevy náročného a problémového chování u studentek se sníženou kognitivní schopností (lehké a středně těžké mentální postižení)
Petra NOVÁKOVÁ -
Soužití dětí s lehkým mentálním postižením s dětmi bez mentálního postižení v dětském domově
Soňa Opelková -
Přínos chráněného bydlení u osob s lehkým mentálním postižením a středně těžkým mentálním postižením
Lucie Pilařová -
Methodology of Culture-related Topics in Secondary School Teaching
Klára Sedláčková -
Reading literacy and extensive reading programmes within second language education
Dana Taušová -
Drama in Foreign Language Education
Lenka Marie Minaříková -
Montessori education-focus on foreign language education within the Montessori system
Irena Lněničková -
English Language and Education in Uganda
Jitka Vosmeková