Lukáš Csicsely
Bachelor's thesis
Dvojí podoba groteskna
The two Types of Grotesque
Abstract:
V následující bakalářské práci se zabývám problematikou estetické kategorie groteskna v souvislosti s filmem. Slovo groteskno označuje dvě takřka protikladné poetiky – groteskno lidové a romantické – které jsou však úzce propojené, což může být matoucí. Zejména ve filmovém diskurzu, kde se slovo groteskno zpravidla pojí s označením filmového žánru grotesky (původně v angličtině slap-stick) odpovídajícímu …moreAbstract:
This bachelor thesis focuses on the issues of aesthetic category of grotesque within movie. The word „grotesque“ in Czech refers to two almost contradictory poetics, who are however closely linked. In addition, the grotesque is within czech film discourse associated with a particular genre of grotesque (originally in English slap-stick). Which may be confusing, if categories play in the perception …moreKeywords
česká kinematografieKeywords
filmoví režiséřiKeywords
filmová teorieKeywords
filmové žánryKeywords
grotesknoKeywords
filmová groteskaKeywords
analýzy filmových dělKeywords
česká nová vlna
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 9. 2016
Identifier:
http://hdl.handle.net/10318/18618
Thesis defence
- Date of defence: 15. 9. 2016
- Supervisor: Marie MRAVCOVÁ
- Reader: Jiří DUFEK
Citation record
Full text of thesis
Accessibility: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 20. 1. 2024 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaBachelor programme / field:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Scenáristika a dramaturgie
Theses on a related topic
-
Eticismus Beryse Gauta a analýzy vybraných děl sovětské kinematografie
Ivo Antonov -
Názvy filmových děl v ruštině a češtině(strukturně-sémantická a sociolingvistická analýza)
Ilona Šikulová -
Názvy filmových děl v ruštině a češtině (strukturně-sémantická a sociolingvistická analýza)
Ilona Šikulová -
Sémiotická analýza vybraných děl z žánru fashion film
Anežka Horová -
1. Teoretická část: Pozorovatelský realismus v díle Cristiana Mungia - analýza filmového stylu. 2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 20 min., režie.
Jan Kolář -
Obraz evropské kinematografie v programu českých televizí. Obraz evropské kinematografie ve Filmovém klubu České televize.
Jana ŠNEBERGEROVÁ -
Přísně utajená komunikace. Česká kinematografie a cenzura, případ Filmového studia Barrandov v letech 1962-1970.
Lukáš Skupa -
Systém podpory Státního fondu kinematografie na výrobu českých celovečerních hraných filmů
Michaela Letochová
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights