Bc. Karolína Lapáčková

Master's thesis

Focus Group v marketingovém výzkumu

Focus Group in Marketing Research
Abstract:
Předkládaná diplomová práce na téma „Focus Group v marketingovém výzkumu“ poskytuje ucelený přehled o kvalitativních metodách sběru dat využívaných v marketingovém výzkumu, především s důrazem na metodu Focus Group. V teoretické části bude stručně popsána historie vzniku této metody a její výhody a nevýhody. Nejpodstatnější část je tvořena metodologií celého procesu, a to plánováním, náborem výzkumné …more
Abstract:
The presented thesis on the topic "Focus Group in Marketing Research" provides a comprehensive overview of qualitative data collection methods used in marketing research, especially with an emphasis on the Focus Group method. In the theoretical part, the history of this method and its advantages and disadvantages will be briefly described. The most essential part is made up of the methodology of the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 3. 6. 2024
  • Supervisor: Mgr. Michal Tomčík, PhD.
  • Reader: prof. Ing. František Zich, DrSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní