Ivana VOTRUBOVÁ

Master's thesis

Rozdíly pohlaví a jejich vliv na preference studentů v oblasti percepčních učebních stylů při učení anglické slovní zásoby

Gender differences and their influence on EFL learners´ perceptual learning style preferences in vocabulary learning
Abstract:
The author attempts to explore gender and its possible influences on learning. The work aims to find a correlation between gender and perceptual learning styles, and its potential effect upon students´ vocabulary learning. The theoretical part focuses on gender differences affecting language learning, the concept of perceptual learning styles and basic aspects of vocabulary learning and teaching. The …more
Abstract:
Práce se skládá z teoretické části, která poskytuje osvětlení genderu a jeho spojitost s percepčními učebními styly. Zároveň představuje základní principy týkající se učení slovní zásobě, ke kterým se práce vztahuje. Praktická část je zaměřena na výzkum, pomocí něhož byly poznatky a principy zmíněné v teoretické části přeneseny do praxe. Účelem výzkumu je identifikovat percepční učební styly studentů …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 12. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 7. 12. 2009
  • Supervisor: doc. Natalia Orlová, CSc.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

VOTRUBOVÁ, Ivana. Rozdíly pohlaví a jejich vliv na preference studentů v oblasti percepčních učebních stylů při učení anglické slovní zásoby. Ústí nad Labem, 2009. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci pouze na univerzitě až od 07. 12. 2009

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta