Jana Pelinková

Master's thesis

Vývoj vnímání autority učitele u žáků 1. stupně vybrané základní školy

Development of perception of teacher's authority within pupils on the first grade of chosen primary school
Abstract:
Diplomová práce se věnuje problematice autority učitele a jejího vnímání žáky 1. stupně základní školy. Cílem diplomové práce je popsat rozdíly ve vnímání autority učitele u žáků 1. stupně vybrané základní školy a vyvodit doporučení pro učitele 1. stupně základní školy pro efektivní práci s vlastní autoritou ve výchovně vzdělávacím procesu. Práce je rozdělená na část teoretickou a praktickou. Teoretická …more
Abstract:
This thesis deals with the issue of authority and its perception by primary school pupils. The aim of the thesis is to describe the differences in the perception of teacher's authority by pupils in chosen primary school and make recommendations for primary school teachers to work effectively with their own authority in the educational process. The thesis is divided into two parts: theoretical and practical …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 6. 2014
Accessible from:: 19. 6. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 2. 9. 2014
  • Supervisor: Mgr. Oto Dymokurský

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Pelinková, Jana. Vývoj vnímání autority učitele u žáků 1. stupně vybrané základní školy . Liberec, 2014. diplomová práce (Mgr.). TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI. Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 19.6.2014

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 19. 6. 2014 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická
Vázaný výtisk práce je dostupný v knihovne: UKN

Technical University of Liberec

Faculty of Sciences, Humanities and Education

Master programme / field:
Teacher training for primary and lower-secondary schools / Extended study programme - Special educational and behavioural needs, Teacher Training for Primary School pupils (aged 6-11)