Bc. Aneta Šacherová, DiS.

Master's thesis

Vliv influencerů na posilování brandu společnosti

The influence of influencers on strengthening the company's brand
Abstract:
Diplomová práce si klade za cíl zjistit fungování influencer marketingu a vyhodnotit přínos. Za pomocí dotazníků, polostrukturovaných kvalitativních rozhovorů, analýz a výzkumu, byl navržen model, který procentuálně vystihuje míru vlivu ze směru Influencera na konkrétní firmu a samotné porovnání s editoriálním marketingem. Teoretická část představuje čtenářům typy Influencerů, jejich rozčlenění a popis …more
Abstract:
The thesis aims to determine the functioning of influencer marketing and evaluate the benefits. Using questionnaires, semi-structured qualitative interviews, analyzes and research, a model was designed that captures the percentage of influence from the direction of Influencer on a particular company and the comparison with editorial marketing. The theoretical part introduces readers to the types of …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 5. 2021

Thesis defence

  • Supervisor: Ing. Martin Přibyl, MBA Ph.D.
  • Reader: Ludmila Navrátilová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: NEWTON College a.s., NEWTON College a.s.

NEWTON College a.s.

NEWTON College a.s.

Master programme / field:
Management / Marketing