Markéta Mánková

Bachelor's thesis

Digitální gramotnost na středních školách v ČR

Digital literacy in secondary schools in the Czech Republic
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na hodnocení úrovně digitální gramotnosti studentů středních škol v České republice. S použitím kvantitativní metody vědomostního testu se práce věnuje analýze digitálních kompetencí studentů různých typů středních škol a porovnává je mezi sebou s ohledem na studované ročníky. V teoretické části je definován a rozveden koncept gramotnosti s důrazem na digitální gramotnost …more
Abstract:
Bachelor's thesis focuses on assessing the level of digital literacy among secondary school students in the Czech Republic. Using a quantitative method of a knowledge test, the work analyses the digital competencies of students from various types of secondary schools and compares them concerning the years of study. The theoretical part defines and elaborates on the concept of literacy, emphasising …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 5. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 2024
  • Supervisor: Věra Radváková
  • Reader: Jan Flaška

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/93010