Spotřební chování na českém trhu kolových nápojů se zaměřením na tři nejprodávanější značky – Karolína Požárová
Karolína Požárová
Bachelor's thesis
Spotřební chování na českém trhu kolových nápojů se zaměřením na tři nejprodávanější značky
Consumer behaviour on the czech market of cola beverages with focus on three most popular brands
Abstract:
Hlavním cílem bakalářské práce je zjištění oblíbenosti tří nejprodávanějších značek kolových nápojů na českém trhu, tedy značek Coca-Cola, Kofola a Pepsi Cola u různých skupin obyvatel. Teoretická část popisuje charakteristiky stěžejních činností a pojmů, které jsou následně využívány v části praktické. Nabízí širší náhled na problematiku. Praktická část selektuje užitečné informace sekundárních výzkumů …moreAbstract:
Main goal of my bachelor thesis was to discover popularity of the three most famous cola drink brands on the Czech Market, which are Coca-Cola, Kofola and Pepsi in the various demographic groups. Theroetical part describes charasteristics of the main terms and procedures which are used in the practical part. Practical part selects useful information of secondary research combined with results of author …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 10. 2015
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/70586
Thesis defence
- Date of defence: 19. 6. 2017
- Supervisor: Oldřich Vávra
- Reader: Eva Krejčí
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
POŽÁROVÁ, Karolína. \textit{Spotřební chování na českém trhu kolových nápojů se zaměřením na tři nejprodávanější značky}. Online. Bachelor's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2015. Available from: https://theses.cz/id/nzbkjt/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/70586
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
The Influence of Digital Marketing and Social Media Algorithms on Consumer Decision-Making Processes in the E-commerce Sector
Arun Ronal Antony -
Influencer Marketing Effect on the Consumer’s Decision Making Process
Andrea Josifova -
Identification of Brand Preferences in the Cola Beverages Market
Aarthi Muthulingam -
Reklama na nealkoholické nápoje a její vliv na žáky 2. stupně základní školy
Miroslava AMBROŽOVÁ -
Hodnocení výkonnosti podniků vyrábějících nealkoholické nápoje v České republice
Kristýna Poulíková -
Jazykové a nejazykové prostředky v reklamách na nealkoholické nápoje
Denisa BABULIAKOVÁ -
Analýza finanční výkonnosti společnosti Coca-Cola Beverages Česká republika
Tomáš Slanina -
Analysis of Consumer Attitudes toward Food Products' Origin in Indian Market
Hiral Dhruvin Panchal