Exportní strategie společnosti W.A.G. payment solutions, a.s. – Nina Dvořáková
Nina Dvořáková
Bachelor's thesis
Exportní strategie společnosti W.A.G. payment solutions, a.s.
Export strategy W.A.G. payment solutions, a.s. (Eurowag)
Abstract:
Společnost W.A.G. payment solutions, a.s. neboli Eurowag má specifickou exportní strategii, převážně využívá způsobu fúzí a akvizic, skrze které exportuje své zboží a služby na zahraniční trhy. V mé práci se proto budu zaměřovat a zkoumat jednotlivé akvizice posledních let. Cílem práce je zjistit, zda dochází k úpravě strategie po akvírování jiné společnosti a co každá jednotlivá akvizice firmě přinesla …moreAbstract:
The company W.A.G. payment solutions, a.s. or Eurowag has a specific export strategy, mainly using mergers and acquisitions through which it exports its goods and services to foreign markets. Therefore, in my thesis I will focus on and examine individual acquisitions of the last years. The aim of the thesis is to find out whether there is a strategy adjustment after acquiring another company and what …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2023
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/89365
Thesis defence
- Date of defence: 4. 9. 2023
- Supervisor: Jaroslav Halík
- Reader: Jakub Šmucr
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/89365
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme:
Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Cross-Border mergers and acquisitions of Internet companies
Boyi Wang -
Fúze a akvizice a jejich význam pro současnou etapu rozvoje národních i nadnárodních finančních trhů
Mikhail Valko -
Brand Portfolio Strategy for Mergers and Acquisitions
Olga Simonova -
Fúze a akvizice jako forma restrukturalizace a rozvoje podniku
Jaroslav Veverka -
Afghanistan’s Export Promotion Strategy - ways, instruments and impacts
Ajmal Siddiqui -
An Analysis of the Consumer Behaviour Differences and the Key Macroeconomic Indicators of Select European Countries as the Basis of an Export Marketing Strategy for ETA a.s.
Nikola Slováková -
Proposal for an export-oriented strategy
Zdeněk Pokorný -
Marketing strategy of Ukrainian Business - Format company to the Czech market
Anastasiia Kolomieiets