Úskalí inkluzivního vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do ZŠ z pohledu učitelů a rodičů – Bc. Jitka Hloušková, DiS.
Bc. Jitka Hloušková, DiS.
Diplomová práce
Úskalí inkluzivního vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do ZŠ z pohledu učitelů a rodičů
Pitfalls of inclusive education of pupils having special educational needs at a common primary school from the perspective of teachers and parents
Anotace:
Diplomová práce se zabývá inkluzivním vzděláváním jako jednou z forem vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Inkluzivní vzdělávání je společné vzdělávání všech žáků bez ohledu na to, zda dítě má nebo nemá speciální vzdělávací potřeby. V inkluzivní škole se totiž přihlíží k individuálním potřebám a schopnostem každého žáka. Hlavní myšlenky inkluzivního vzdělávání jsou pro mnohé lidi …víceAbstract:
This thesis deals with inclusive education as one of the forms of educating pupils having special educational needs. Inclusive education is joint education of all pupils regardless of whether or not a child has any special educational needs. An inclusive school accommodates the individual needs and abilities of each pupil. The main ideas of inclusive education are acceptable to, even preferred by, …víceKlíčová slova
inkluzivní vzdělávání vzdělávací systém ČR žák se speciálními vzdělávacími potřebami rámcový vzdělávací program individuální vzdělávací plán inclusive education educational system in Czech republic pupil with special educational needes framework educational program individual educational plan
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 10. 12. 2014
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/yvqw6/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 29. 1. 2015
- Vedoucí: PhDr. Mgr. Soňa Chaloupková, Ph.D.
- Oponent: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
HLOUŠKOVÁ, Jitka. \textit{Úskalí inkluzivního vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do ZŠ z pohledu učitelů a rodičů}. Online. Diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. 2014. Dostupné z: https://theses.cz/id/o3g30r/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika pro učitele
Práce na příbuzné téma
-
Základní školy s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřením na žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí a na romské žáky
Rostislav Maršálek -
Srovnání vzdělávání žáků se zrakovým postižením ve škole hlavního vzdělávacího proudu a ve škole pro žáky se zrakovým postižením
Anna Ferdinandová -
Emoční vztah žáku základní školy k tělesné výchově se začleněným žákem se speciálními vzdělávacími potřebami
Klára HOROVÁ -
Kompetence učitelů 1. stupně ZŠ k práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a žáky nadanými
Veronika SCHÖPFEROVÁ -
Komparace legislativních a koncepčních dokumentů České republiky, Francie a provincie Québec se zaměřením na vzdělávání žáků se speciálními potřebami
Edita BOURRIEZ -
Zajištění péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami na základní škole se zaměřením na předmět speciálně pedagogické péče.
Daniela CHMELOVÁ -
Možnosti efektivní komunikace se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v prostředí ZŠ
Lucie ŠKUTOVÁ -
Specifika práce se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami ve školní družině
Veronika POKORNÁ