Premeny reklamnej reči v kontexte postmodernej situácie – Mgr. Dajana Székelyová
Mgr. Dajana Székelyová
Master's thesis
Premeny reklamnej reči v kontexte postmodernej situácie
Changes of advertising language in the context of postmodern condition
Abstract:
The thesis focuses on postmodern features of television advertisements and changes in their usage and frequency, represented in the sample of advertisements that have won Cannes Lions competition. The aim of this study is to investigate the incidence of usage of postmodern characteristics in selected periods by content analysis and compare these periods with each other. The results of the content analysis …viacAbstract:
Diplomová práca skúma zmeny vo výskyte postmoderných znakov v televíznych reklamách ocenených v rámci súťaže Cannes Lions. Cieľom práce je pomocou obsahovej analýzy zistiť mieru výskytu postmoderných znakov vo vybraných obdobiach, ktoré sú podrobené komparácii. Výsledky obsahovej analýzy sú doplnené o diskurzívnu analýzu vybraných reklamných diel, ktorá ilustruje typické zobrazovanie postmoderných …viac
Jazyk práce: Slovak
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 2. 1. 2017
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/tipx7/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 19. 1. 2017
- Vedúci: PhDr. Jaromír Volek, Ph.D.
- Oponent: Mgr. et Mgr. Marína Urbániková, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesMaster programme / odbor:
Media and Communication Studies / Media Studies and Journalism
Práce na příbuzné téma
-
Persuasive strategies in religious discourse: A contrastive analysis of scripted sermons
Zuzana Holíčková -
Referendum o nezávislosti Škótska 2014: diskurzívna analýza
Marika Wernerová -
A Discourse Analysis of BMW and Ford Advertisements
Roman Brieda -
Cesta vylúčením. Diskurzívna analýza reprezentácie rómskej menšiny v slovenskej porevolučnej fikčnej kinematografii
Kamil Krajč -
Jazyková analýza manipulativních strategií reklam v bulharštině a češtině (na bázi reklam finančních institucí)
Andrea Jordanová -
Reprezentace mužství v TV reklamě: komparativní analýza (TV Nova vs. Markíza)
Alexandra Marčeková -
Public relations a jeho přesahy do content marketingu
Barbora Svádová -
Gender differences in online conversation topics and self-disclosure: Content analysis of Czech adolescents’ instant messaging conversations
Jana Blahošová