Bc. Pavlína Jirků

Bachelor's thesis

Samoregulace reklamy ve vztahu k dětskému publiku jako součást CSR vybrané firmy

Self-regulation of advertising to children audience as a Part of Corporate Social Responsibility of Chosen Company
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá společenskou odpovědností korporací (CSR) a jejím vlivem na regulaci marketingové komunikace, konkrétně reklamy a kampaní cílených na děti mladšího školního věku, tj. 6-12 let. V teoretické části nabízí uvedení do tématu CSR, jeho historie a náplně, a to jak v ČR, tak v globálním měřítku. Tato část se dále zaměřuje na problematiku podnikatelské etiky, dětské reklamy a možnosti …more
Abstract:
This graduation bachelor work describes, how coprorate social responsibility (CSR) of corporations influences on marketing communication regulatios, especially on campaigns targeted on childern 6-12 years old. Theoretical part introduces the theme of CSR, its history and ideas on local and global level. This part continues on business ethics topic, followed by advertising on children and posibillities …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 1. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 28. 1. 2010
  • Supervisor: Mgr. Svatava Navrátilová, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Jaroslav Čuřík, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií