Bc. Veronika Hromadová
Master's thesis
Analýza komunikace řečníků TEDx
Analysis of communication TEDx speakers
Abstract:
Diplomová práce, mající teoreticko-empirický charakter, se zabývá obsahovou analýzou pomocí metody těžby dat na základě vybraných TEDx prezentací na téma vzdělávání. První část je popisná se zaměřením na TED organizaci, její vývoj a technologické inovace v rámci výuky anglického jazyka. Cílem analýzy dvaceti TEDx videí je nastínit společné znaky sdílené mezi jednotlivými řečníky a zkoumat možný vliv …moreAbstract:
This diploma thesis, defined by the theoretical-empirical character, deals with content analysis through data mining methods based on depicted TEDx talks focused on education. The first part is descriptive – including the TED, its development and reach in ELT, moving further to technological innovations in language teaching. Analysing several TEDx videos, the goal will be to project the common patterns …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 12. 2020
Identifier:
https://is.muni.cz/th/cvynb/
Thesis defence
- Date of defence: 25. 1. 2021
- Supervisor: Mgr. Bc. Jan Nehyba, Ph.D.
- Reader: Mgr. Petr Svojanovský, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School English Language Teacher Training
Theses on a related topic
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Implementing task-based teaching for English language students at the A2 level within small groups using authentic materials to build confidence in practical language use
Iveta Procházková -
The Comparison of Educational System and English Language Teaching in the Czech Republic and the Federal Republic of Germany
Dominika Navrátilová Šromová -
English Language Teaching at Secondary Level of Elementary Schools during the School Closure in Spring 2020
Nikola Dvořáková -
Teaching English as a second language at a Montessori school
Marie Šimková -
Instagram as a Tool for English Language Teaching: A Case Study of Educational Profiles
Lucie Pokorná -
Strategie učení se jazyku a preference stylu učení se jazykům ve výuce anglického jazyka
Kateřina Hibšová -
Návaznost výuky anglického jazyka z mateřských škol do škol základních - výuka slovní zásoby
Monika Palánová