Framing efekt a jeho využití při tvorbě marketingové a obchodní strategie – Bc. Iveta Šotolová
Bc. Iveta Šotolová
Master's thesis
Framing efekt a jeho využití při tvorbě marketingové a obchodní strategie
Framing effect and its use in marketing and business strategy
Abstract:
Diplomová práce se zabývá vlivem framing efektu na spotřebitelské chování. Cílem bylo ověřit, zda framing efekt použitý při komunikaci ceny produktu ovlivňuje nákupní rozhodovací proces spotřebitele. Během získávání poznatků o dané problematice bylo zjištěno, že price framing je pouze jedním z typů framing efektu. Cíl práce byl proto rozšířen na zkoumání i ostatních typů efektu: risky choice, attribute …moreAbstract:
This diploma thesis deals with the influence of the framing effect on consumer behaviour. The aim was to verify whether the framing effect used in communicating the price of the product influences the consumer's purchasing decision-making process. During the acquisition of knowledge on the issue, it was found that price framing is only one of the types of framing effect. The aim of the thesis was therefore …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 5. 2021
Thesis defence
- Supervisor: doc. Ing. Lea Kubíčková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ŠOTOLOVÁ, Iveta. \textit{Framing efekt a~jeho využití při tvorbě marketingové a~obchodní strategie}. Online. Master's thesis. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Faculty of Business and Economics. 2021. Available from: https://theses.cz/id/o5s5po/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakultaMendel University in Brno
Faculty of Business and EconomicsMaster programme / field:
Economics and Management / Trade Management and Economics
Theses on a related topic
-
Chování spotřebitele na trhu s doplňky stravy
Zuzana Parfusová -
Priming efekt a jeho vliv na chování spotřebitele
Michaela Hřebíčková -
Vliv tzv. "Ikea efektu" na spotřebitele generace Y
Jana Hochvaldová -
Iracionalita ve spotřebitelském chování
Markéta HANZLÍKOVÁ -
Uplatnění psychologie v marketingu
Šárka Hejhalová -
Uplatnění psychologie v marketingu
Nelia Šymon -
Uplatnění psychologie v marketingu
Tereza Tomášková -
Uplatnění psychologie v marketingu
Kristýna Kastenová