Bc. Iveta Šotolová

Master's thesis

Framing efekt a jeho využití při tvorbě marketingové a obchodní strategie

Framing effect and its use in marketing and business strategy
Abstract:
Diplomová práce se zabývá vlivem framing efektu na spotřebitelské chování. Cílem bylo ověřit, zda framing efekt použitý při komunikaci ceny produktu ovlivňuje nákupní rozhodovací proces spotřebitele. Během získávání poznatků o dané problematice bylo zjištěno, že price framing je pouze jedním z typů framing efektu. Cíl práce byl proto rozšířen na zkoumání i ostatních typů efektu: risky choice, attribute …more
Abstract:
This diploma thesis deals with the influence of the framing effect on consumer behaviour. The aim was to verify whether the framing effect used in communicating the price of the product influences the consumer's purchasing decision-making process. During the acquisition of knowledge on the issue, it was found that price framing is only one of the types of framing effect. The aim of the thesis was therefore …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 5. 2021

Thesis defence

  • Supervisor: doc. Ing. Lea Kubíčková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakulta

Mendel University in Brno

Faculty of Business and Economics

Master programme / field:
Economics and Management / Trade Management and Economics