The Use and Impact of Advertising on Social Campaigns – Bc. Violina Radeva
Bc. Violina Radeva
Bachelor's thesis
The Use and Impact of Advertising on Social Campaigns
The Use and Impact of Advertising on Social Campaigns
Abstract:
Tato práce se zabývá tím, jak reklamy ovlivňují sociální kampaně a jaký to má dopad na společnost. Potřeba sociální reklamní kampaně se objevuje tehdy, když potřebujeme ovlivnit velký počet lidí. Je potřeba motivovat konkrétní cílovou skupinu k vyvolání společensky významného chování. Cílem této práce je prozkoumat výzkumy v oblasti psychologie, sociologie a behaviorální vědy pro tvorbu reklamních …moreAbstract:
The thesis examines how advertising impacts social campaigns and how this effects on society. The need for social advertising occurs when society encounters a problem that affects the masses and motivates a particular target group to provoke socially significant behavior. The aim of this work is to inspect researches in the sphere of psychology, sociology, and behavioral science for the construction …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 7. 2020
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/wfgw1/
Thesis defence
- Date of defence: 26. 8. 2020
- Supervisor: MSc Mirela Moldoveanu
- Reader: doc. Giuseppe Maiello, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Segmentace trhu a analýza chování zákazníka
Anzhelika Kuxenko -
The use and impact of advertising in social campaigns
Sanaa Nabil Ali -
Application of market research in analysis of inbound marketing campaigns with particular focus on social media
Ruslan Tazhigaliyev