Vizuální statistické učení dvoudimenzionálních objektů – Bc. Adam Ťápal, M.A.
Bc. Adam Ťápal, M.A.
Diplomová práce
Vizuální statistické učení dvoudimenzionálních objektů
Visual statistical learning of two-dimensional objects
Anotace:
Pojmem “statistické učení” (statistical learning) byl nejprve označen mechanismus, umožňující novorozeňa-tům a batolatům identifikaci opakujících se vzorců v mluvené řeči, jejich naučení a následné využití za úče-lem segmentace řeči. Jako takové bylo statistické učení předpokládáno za jeden z klíčových mechanismů akvizice jazyka. Pozdější výzkum demonstroval, že tento mechanismus je přítomen také u …víceAbstract:
Statistical learning (SL) was first proposed as a mechanism through which infants are able to identify repeat-ing patterns in speech, learn them and use such knowledge for speech segmentation. SL was hypothesized to be a key mechanism in language acquisition, however, recent findings have extended it to other age groups and sensory modalities. Visual statistical learning (VSL) is a mechanism which …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 19. 5. 2015
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/z1tmz/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 15. 6. 2015
- Vedoucí: PhD. Anastasia Ejova
- Oponent: prof. PhDr. Tomáš Urbánek, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasarykova univerzita
Fakulta sociálních studiíMagisterský studijní program / obor:
Psychologie / Psychologie
Práce na příbuzné téma
-
The effect of selective attention and cognitive style on visual search on maps
Filip Jajcaj -
Vliv výšky hlasu na sluchovou pozornost dětí staršího školního věku
Zuzana Dospivová -
Hodnocení počítačového kognitivního programu CogniPlus se zaměřením na selektivní pozornost u osob s poškozením mozku
Veronika Tomečková -
Pozornost a spontánní vybavení detailů
Simon Trnka