Justýna Dvořáková
Master's thesis
Branding a rebranding
Branding and rebranding
Abstract:
Práce je zaměřena na proces brandingu a rebrandingu. Popisuje, co je to firemní značka, neboli brand a popisuje důležitost atributů značky, identitu, image a hodnotu značky. Hlavním cílem práce je porovnání starého a nového loga a jeho vnímání širokým okolím.První část práce se zabývá shrnutím teoretických východisek a problematiky tvoření image značky. Literární část obsahuje proces brandingu a jeho …moreAbstract:
This thesis focuses on the process of branding and rebranding. It describes what is corporate identity (brand) and describes the importance of brands attributes, identity, image and value of the brand. The main goal of this thesis is comparison of old and new logo and its perception by public. First part sums up the theoretical starting points and problematics connected with new brand creation. The …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 3. 2018
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Pavel Pánek
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementMaster programme / field:
Economics and Management / Economics and Management
Theses on a related topic
-
Sonic Branding: proces budování zvukové identity značky
Jakob Bahmann -
Využití umělé inteligence při tvorbě vizuální identity značky v marketingu
Lenka Bečičková -
Sonic Branding jako fenomén současné marketingové komunikace
František Schwan -
Osobní branding fotografa
Eva Hůlová -
Branding a rebranding
Václav Pernikář -
Branding a tvorba osobní značky
Tereza Kultová -
Analýza image sportovního klubu
Jakub Koziol -
Hodnocení image pomocí Eye Tracking
Barbora Slavíková
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights