Sociální sítě v muzeích. Analýza vybraných institucí – Bc. Pavla Pelikánová
Bc. Pavla Pelikánová
Bachelor's thesis
Sociální sítě v muzeích. Analýza vybraných institucí
Social networking websites in museums. Analysis of selected institutions.
Abstract:
Tato práce poskytuje počáteční náhled do oblasti sociálních sítí v muzeích, avšak v omezeném rozsahu. Věnuje se charakteristice sociálních sítí, jejich vývoji i profilům uživatelů. Popisuje také vývoj muzeí na sociálních sítích a to, proč by muzea vůbec měla tento způsob propagace využívat. Primární zaměření je na jednu z vybraných sociálních sítí, a to Facebook, kterému je věnována významnější část …moreAbstract:
This thesis is dealing with social networking websites in museums. For the purpose of this thesis five museums were selected. The thesis is describing why museums should even use social sites. It is also simply describing how of each selected social site works and what kind of users are using them so the museums can adjust their communication. In the second part each selected museum was analyzed on …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 5. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/hpwyc/
Thesis defence
- Date of defence: 15. 6. 2016
- Supervisor: Mgr. Lucie Jagošová, DiS.
- Reader: Mgr. Silvie Čermáková
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Historical Sciences / Museology
Theses on a related topic
-
Využití sociální sítě Facebook v českém hotelnictví
Gabriela Belúchová -
Analýza aktuální popularity sociální sítě Facebook
Kristýna Horáčková -
Analýza sociální sítě Facebook bankovních společností v České republice
Daniel Klíma -
Vliv anonymity, deindividuace a skupinové normy na míru vyjadřované agrese v komentářích na sociální síti Facebook
Jitka Čurdová -
Komparační analýza informací prezentovaných vinařstvími na sociální síti Facebook a webových stránkách
Maria Kokoreva -
Ekonomický model sociální sítě Facebook
Khrystyna Kushnir -
Analýza chování uživatelů oficiální stránky fakulty na sociální síti Facebook
Pavla Zahradníčková -
Vzestup a úpadek sociální sítě Facebook a jeho využití v marketingu
Jan Šplíchal