Bc. Jan Drvota
Master's thesis
Prodejní aktivity na B2B trzích
Sales activities on the B2B markets
Abstract:
Předmětem diplomové práce "Prodejní aktivity na B2B trzích" je popis a zhodnocení technik prodeje ve vybraném podniku operujícího na trzích typu B2B a navržení nových možností v kontextu zpracovaných portfolio a situačních analýz. V první části jsou vysvětleny základní pojmy z oblasti průmyslového tzv. B2B marketingu, mezi které patří pojmy jako mezipodniková poptávka, specifika marketingu B2B, segmentace …moreAbstract:
The subject of the thesis "Sales activities in the B2B markets" is the description and evaluation of the techniques of sales at a specific company operating in a B2B market structure and the suggestions for improving measures. The first part introduces basic concepts of industrial marketing so-called "B2B marketing". It contents of the following terms: intercompany demand, specifics of B2B marketing …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 4. 2017
Thesis defence
- Date of defence: 7. 6. 2017
- Supervisor: Ing. Kateřina Kantorová, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
Drvota, Jan. Prodejní aktivity na B2B trzích. Pardubice, 2017. diplomová práce (Ing.). Univerzita Pardubice. Fakulta ekonomicko-správní
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 5. 4. 2020 dostupné: no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta ekonomicko-správníUniversity of Pardubice
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / field:
Economics and Management / Economics and Enterprise Management
Theses on a related topic
-
Marketingový komunikační mix vybraného podniku - produktu
Zuzana Makúchová -
Marketingový mix vybraného vinařství
Magdaléna Čoupková -
Marketingový mix a jeho analýza e-shopu VYLADĚNÁ By JARA
David Řeřicha -
An Analysis of an Application of a Marketing Mix of the Company Elisoft, s.r.o.
Viktorie Fojtíková -
Marketingový mix ve vybrané maloobchodní prodejně
Martina Chládková -
A Marketing Mix Analysis of a Selected Company
Vojtěch Doležal -
Metoda SWOT jako rozhodovací nástroj řízení podniku
Denisa Rathouská -
SWOT analýza vybrané organizace
Lucie Franková