Anna Stránská

Bachelor's thesis

Grand Opening jako součást PR aktivit Národní galerie Praha

Grand Opening as a Part of the PR Activities of National Gallery Prague
Abstract:
Bakalářská práce zkoumá vernisáž jako významnou součást PR aktivit muzeí a galerií. V teoretické části práce jsou rozebrány vzorce chování návštěvníka, nástroje public relations a konkrétně event marketing. Z těchto poznatků vychází praktická část, která se věnuje Grand Openingu, vernisáži, kterou organizuje Národní galerie Praha. V centru pozornosti práce je návštěvník a jeho motivace k návštěvě Grand …more
Abstract:
The thesis examines an art exhibition opening as an important part of museums’ and galleries’ PR activities. In the theoretical part, visitors’ behaviour patterns, public relations tools and event marketing are analysed. Based on this knowledge, practical work has been conducted, which is devoted to the Grand Opening, an art exhibition opening organized by National Gallery Prague. The focus is on the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 8. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 28. 1. 2020
  • Supervisor: Marek Prokůpek
  • Reader: Lucia Horňáková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/78737