El aprendizaje a través de la experiencia: el papel del profesor en la conversión de proyectos internacionales en una herramienta potente, eficaz y motivadora para la inmersión de los estudiantes en el desarrollo de las competencias lingüísticas comunicativas – Ing. Bc. Zdeňka Schormová, Ph.D.
Ing. Bc. Zdeňka Schormová, Ph.D.
Master's thesis
El aprendizaje a través de la experiencia: el papel del profesor en la conversión de proyectos internacionales en una herramienta potente, eficaz y motivadora para la inmersión de los estudiantes en el desarrollo de las competencias lingüísticas comunicativas
Experience-based learning: The role of a Teacher in Converting International Projects into a Powerful, Effective and Motivating Tool for Students’ Immersion in the Development of Communicative Language Competencies
Abstract:
The theoretical part of the master's thesis deals with the use of experiential learning to develop learners' communicative competence in the Spanish language. The thesis describes the key role of the teacher in creating a didactically quality content of the educational international project and engaging learners in learning activities that holistically develop all aspects of their language skills. …viacAbstract:
Teoretická část magisterské práce se zabývá využitím učení zkušeností k rozvoji komunikačních kompetencí studentů ve španělském jazyce. Práce popisuje klíčovou roli učitele při vytváření didakticky kvalitního obsahu výukového zahraničního projektu a zapojení studentů do výukových aktivit, které holisticky rozvíjejí všechny aspekty jejich jazykových dovedností. Přináší didaktické náměty pro aplikaci …viac
Jazyk práce: Spanish
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 29. 6. 2023
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/opdnh/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 4. 9. 2023
- Vedúci: Mgr. Cristina Rodríguez García, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Milada Malá, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
SCHORMOVÁ, Zdeňka. \textit{El aprendizaje a través de la experiencia: el papel del profesor en la conversión de proyectos internacionales en una herramienta potente, eficaz y motivadora para la inmersión de los estudiantes en el desarrollo de las competencias lingüísticas comunicativas}. Online. Diplomová práca. Brno: Masarykova univerzita, Faculty of Arts. 2023. Dostupné z: https://theses.cz/id/ohb0yd/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / odbor:
Upper Secondary School Teacher Training in Spanish Language and Literature / Upper Secondary School Teacher Training in Spanish Language and Literature
Práce na příbuzné téma
-
Developing communicative competence through differentiated activities in learning centers in TEVYL
Kristina Psotová -
Enhancing language teaching and learning with technology for communicative competence
Michelle LeComte -
Development of Communicative Competence in English Language of Learners at Lower Secondary School Through Speaking Activities
Daniela Koňaříková -
Developing Communicative Competence in English Lessons: Focus on Lexical Competence
Barbora Třetinová -
The Development of Communicative Competence through Asynchronous Discussion Forum Tasks
Lukáš Chadima -
Rozvoj komunikační schopností prostřednictvím hry u dětí v předškolním věku
Anežka Žižlavská -
Transfer of professional development to classroom teaching. An analysis of professional development courses at the University College of Teacher Education in Vienna, Austria.
Martin Klein -
Task-Based Learning as a Motivational Tool in Teenage Classes
Kateřina Joklová