Miluše BRUNÁTOVÁ

Bachelor's thesis

Etika ve světě reklamy na alkohol

Ethics in the world of alcohol advertising
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá etikou reklamy na alkoholické nápoje. Nejdříve jsou zde obecně rozebrány pojmy reklama a etika. Poté je stručně popsána právní regulace a etická samoregulace reklamy, jenž je dále aplikováno na oblast propagace alkoholických nápojů. Při řešení problematiky alkoholických nápojů v reklamě, jako kontroverzní oblasti, se práce věnuje konkrétním reklamám, řešeným z hlediska …more
Abstract:
This Bachelor´s Thesis deals with the ethics of advertising for alcoholic beverages. First, there are generally discussed concepts of advertising and ethics. Following is a brief description of the legal and ethical self-regulation of advertising, which is then applied to the promotion of alcoholic beverages. In addressing the issue of alcoholic beverage advertising, as a controversial area, the work …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 5. 2011
Identifier: 42136

Thesis defence

  • Supervisor: Ing. Julie Brožová

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

BRUNÁTOVÁ, Miluše. Etika ve světě reklamy na alkohol. Plzeň, 2011. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta ekonomická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 12. 05. 2013

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta ekonomická

University of West Bohemia

Faculty of Economics

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Retail Management