Drama Techniques in English Lessons for Children – Bc. Lenka Calabová, DiS.
Bc. Lenka Calabová, DiS.
Diplomová práce
Drama Techniques in English Lessons for Children
Drama Techniques in English Lessons for Children
Anotace:
Tato diplomová práce se zabývá využitím dramatických technik ve výuce angličtiny dětí na prvním stupni základních škol. V první části práce jsou dramatické techniky popsány teoreticky (definice, koncept, aspekty výuky dětí, hlavní body, mnohonásobná inteligence, cíle, výhody a různé techniky) a v druhé části jsou navrženy praktické aktivity, které mohou být začleněny do výuky, a které podporují celkový …víceAbstract:
This diploma thesis deals with the use of drama techniques in English lessons for children at lower primary schools. In the first section drama techniques are described theoretically (definition, concept, aspects of teaching children, key points, multiple intelligences, aims, advantages and various different techniques), and in the second section practical activities are suggested which can be included …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 19. 12. 2008
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/gpvbp/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 3. 2. 2009
- Vedoucí: Mgr. Bc. Šárka Dohnalová
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy / Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy
Práce na příbuzné téma
-
Use of Multiple Intelligences Theory in ELT at Lower Secondary School
Michaela MACHÁČKOVÁ -
Multiple Intelligences and Development of English Language Skills at Lower Secondary School
Dagmar SEDLÁČKOVÁ -
Brain-based learning principles and strategies in lower secondary EFL classes
Veronika Škrhová -
The use of online technologies for the development of digital competencies in the teaching of the English language in the 9th grade at primary schools of Prague 5
Eva KADLECOVÁ -
Language systems and skills in ELT textbooks for primary schools from teachers' point of view
Jana VIČANOVÁ -
Creation of an e-learning course of English language which would be suitable for primary schools
Robin Horák -
Teaching English through Drama Techniques
Lenka Procházková -
Drama and Drama Techniques in the Context of Teaching English to Adults
Jana Hrdličková