Fúze a akvizice jako forma restrukturalizace a rozvoje podniku – Bc. Jana Munzarová
Bc. Jana Munzarová
Master's thesis
Fúze a akvizice jako forma restrukturalizace a rozvoje podniku
Merger and acquisition like a form of development and restructuring of company
Abstract:
Předmětem této diplomové práce je zdůraznit význam fúzí v moderním globalizovaném světě s jejich ekonomickým dopadem na daný podnik a s tím související přeměnou společnosti. Část teoreticko-metodologická mé diplomové práce je věnován vysvětlení základních pojmů, se kterými je v textu pracováno, jednotlivým historickým fázím vývoje, kapitole zabývající se účetními aspekty, motivy vedoucí k úspěšnosti …moreAbstract:
The subject of this thesis is to emphasize the importance of mergers in the modern globalized world with its economic impact on the enterprise and the related transformation of society. The theoretical and methodological part of my thesis explains basic concepts used in the text, individual stages of historical development, including a chapter with accounting aspects, motivational factors leading to …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2010
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/fgrgt/
Thesis defence
- Date of defence: 21. 6. 2010
- Supervisor: Ing. Petr Vaškovic
- Reader: Ing. Jana Kotěšovcová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Business Management and Corporate Finance
Theses on a related topic
-
Testing of fundamental indicators over the long term on the U.S. stock market
Radovan Perlác -
Podnikatelský záměr na rozšíření produktové strategie podniku LakoPlast s.r.o. na trh Ukrajiny
Svitlana Koshelya -
Příprava obchodní a marketingové strategie pro podnikatelský záměr skokového zvětšení malé společnosti.
Kateřina Kuncová -
Podnikatelsky záměr na zřízení řetězce fitness centra Stellae v České republice
Denis Král -
Podnikatelský záměr a založení firmy, její marketingová strategie
Jana Kolářová -
Komunikační strategie projektu
Jaroslav Klán -
Tvorba podnikatelského záměru a strategie pro uvedení značky na trh
Klára Palatová -
Marketingová strategie značky High Place
Michael Topinka