Pavla Šimčíková

Bakalářská práce

A Frustrated Teenager in Post-World War II America: Themes of Conformism and Non-Conformism in J. D. Salinger's Novel The Catcher in the Rye and Peter Weir's Film Dead Poets Society

A Frustrated Teenager in Post-World War II America: Themes of Conformism and Non-Conformism in J. D. Salinger's Novel The Catcher in the Rye and Peter Weir's Film Dead Poets Society
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je dokázat, že J. D. Salinger i Peter Weir prezentují konformní poválečnou americkou společnost jako prostředí, ve kterém se teenageři, zvláště chlapci z vyšších společenských tříd, cítí frustrovaní, a tudíž se jejich mladí hlavní hrdinové Holden Caulfield, Neil Perry a Todd Anderson stávají nekonformními. Jelikož oba autoři chápou nonkonformismus jako sociální selhání, …více
Abstract:
The aim of this thesis is to prove that both J. D. Salinger and Peter Weir portray the conformist post-war American society as an environment that makes teenagers, especially boys from higher social classes, frustrated, and therefore their teenage protagonists Holden Caulfield, Neil Perry and Todd Anderson become non-conformist. As non-conformism equals becoming a social failure for both authors, they …více
 
 
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 4. 5. 2016
Zveřejnit od: 4. 5. 2016

Obhajoba závěrečné práce

  • Vedoucí: Mgr. Vladimíra Fonfárová, Ph.D.

Citační záznam

Jak správně citovat práci

Šimčíková, Pavla. A Frustrated Teenager in Post-World War II America: Themes of Conformism and Non-Conformism in J. D. Salinger's Novel The Catcher in the Rye and Peter Weir's Film Dead Poets Society. Zlín, 2016. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Plný text práce

Právo: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 4.5.2016

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • Soubory jsou od 4. 5. 2016 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe