Leia Rohachova

Master's thesis

A comparative analysis of luxury brand strategies: Louis Vuitton and Gucci

Komparativní analýza strategií luxusních značek: Louis Vuitton a Gucci
Abstract:
Tato diplomová práce si klade za cíl analyzovat klíčové prvky, které definují a odlišují luxusní značky, se zaměřením na jejich dědictví, původ, image, identitu a komunikační strategie. Prostřednictvím smíšené metody, zahrnující obsahovou analýzu, hloubkové rozhovory s odborníky z oboru a průzkum mezi spotřebiteli módních značek, poskytuje výzkum komplexní pochopení strategických přístupů využívaných …more
Abstract:
This master thesis aims to analyze the critical elements that define and differentiate luxury brands, focusing on their heritage, origin, image, identity, and communication strategies. Through a mixed-method approach involving content analysis, in-depth interviews with industry experts, and survey with consumer of fashion brands, the research provides a comprehensive understanding of the strategic …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 6. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 4. 9. 2024
  • Supervisor: Rafael San José Iglesias
  • Reader: Andrea Escobar Rios

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/94444