What Do Teenagers Read during Lessons? A Contrastive Study of British and American Magazines for Teenagers. – Mgr. Kateřina GIBSON
Mgr. Kateřina GIBSON
Master's thesis
What Do Teenagers Read during Lessons? A Contrastive Study of British and American Magazines for Teenagers.
What Do Teenagers Read during Lessons? A Contrastive Study of British and American Magazines for Teenagers.
Abstract:
Diplomová práce se zabývá stylistickou analýzou amerických a britských časopisů pro mládež zaměřených na dívky. Jejím hlavním cílem je definování hlavních distinktivních rysů a odhalení shod a rozdílů. Pozornost je věnována strukturám časopisů, pravidelným rubrikách a tématům i obvyklým reklamním postupům.Abstract:
The thesis deals with the stylistic analysis of magazines for teenage girls. Its main objective is to find distinctive features of both American and British magazines and to explore similarities and differences. The magazine structures, columns and topics are observed, accompanied by detailed analyses of some frequent sections, topics and advertisements.
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 5. 2009
Accessible from:: 29. 5. 2009
Thesis defence
- Date of defence: 28. 8. 2009
- Supervisor: Mgr. Renata Tomášková, Dr.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
GIBSON, Kateřina. \textit{What Do Teenagers Read during Lessons? A Contrastive Study of British and American Magazines for Teenagers.}. Online. Master's thesis. Ostrava: University of Ostrava, Faculty of Arts. 2009. Available from: https://theses.cz/id/oq6n7z/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
GIBSON, Kateřina. What Do Teenagers Read during Lessons? A Contrastive Study of British and American Magazines for Teenagers.. Ostrava, 2009. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 29.5.2009
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 29. 5. 2009 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Filozofická fakultaUniversity of Ostrava
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Teaching for Secondary Schools / Učitelství anglického jazyka pro SŠ - Učitelství francouzského jazyka pro SŠ
Theses on a related topic
-
Modální slovesa “should” a “ought to”– popis užití a funkcí v současné britské a americké angličtině na základě korpusové analýzy
Ivana Vrzalová -
Systémová změna a její vliv na percepci prostředí a hodnotové charakteristiky individuálních aktérů: konec studené války a George H. W. Bush a Margaret Thatcherová
Ondřej Ližička -
Válečná strategie Spojených států amerických a Velké Británie za 2. světové války - střet realismu a idealismu v podobě W. Churchilla a F. D. Roosevelta
Marie Sophie ŠMÍDOVÁ -
Modální sloveso „would“ - popis užití a funkcí v současné britské a americké angličtině na základě korpusové analýzy (COCA/BNC-BYU).
Ada Nanić -
Translation into English: A Case Study of a Czech Museum
Lucie Dordová -
Rozbor a vývoj amerického a britského investičného bankovníctva
Rastislav Jurčišin -
Lingvistická a obsahová analýza britských dívčích časopisů
Veronika TEGLOVÁ -
Srovnávací analýza interpretačních přístupů Wese Montgomeryho a Djanga Reinhardta v bluesové formě
Luka Cojhter Komar