Jan Zdobinský
Master's thesis
Analýza sortimentu sklárny
Product portfolio analysis of Blažek Glass Ltd.
Abstract:
Cílem této diplomové práce je analýza produktového portfolia společnosti Blažek Glass s důrazem na návrh možných opatření k budoucímu zlepšení pozice a stavu společnosti. Blažek Glass je tradiční český výrobce olovnatého křišťálu s historií sahající do první poloviny dvacátého století, ale také výrobcem unikátního skleněného pilníku. Díky vysoké dynamice trhů se společnost a její portfolio musí stále …moreAbstract:
The main goal of this thesis is to analyse the product portfolio of Blažek Glass Ltd. and the most importantly to provide a recommendation which will improve the future position of Blažek Glass on the market. Blažek Glass is a traditional producer of Czech bohemian crystal with over 75 years of history and also a producer of unique glass nail files. Due to the high market dynamics the company is required …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 5. 2013
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/58283
Thesis defence
- Date of defence: 17. 9. 2014
- Supervisor: Oldřich Vávra
- Reader: Jan Koudelka
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/58283
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Portfolio optimization with quantitative and newspaper sentiment analysis
Nam Hoang -
Hedge Fund Portfolio Construction and Analysis
Pavel Übelauer -
Empirical evidences on portfolio formation and analysis
Yury Sazanovskiy -
Analýza aktivních látek určených do kosmetiky proti stárnutí v návaznosti na portfolio produktů firmy. Implementace zjištěných výsledků na optimalizaci produktového portfolia. Vymezení hlavních konkurentů se zaměřením na jejich cenovou a propagační strategii.
Zuzana Bubnová -
Economic analysis of DEKONTA a.s.
Klára Trochová -
Strategic Analysis of Ørsted Company in the Danish Market
Egor Zubko -
Inovace výrobkového portfolia ve vybraném podniku
Sandra Hricová -
Paretovo pravidlo a jeho využití v marketingu
Martin Beránek