Denisa Bendová

Master's thesis

Vliv influencer marketingu na Instagramu na nákupní chování spotřebitelů ve věku 13 až 18 let

The effect of the influencer marketing on Instagram on consumer shopping behavior between 13 to 18 years
Abstract:
Diplomová práce zkoumá dopady influencer marketingu v online prostředí Instagramu na spotřební chování dětí a mladistvých ve věku 13 až 18 let. V teoretické části práce jsou charakterizovány pojmy, které souvisí s influencer marketingem, sociálními sítěmi a trendy dnešního online prostředí. Praktická část se zaměřuje na analýzu primárních dat získaných pomocí kvantitativního dotazníkového šetření. …more
Abstract:
The diploma thesis examines the effects of influencer marketing in the Instagram online environment on the consumer behavior of children and adolescents aged 13-18. The theoretical part of the thesis characterizes the concepts related to influencer marketing, social networks and trends in today's online environment. The practical part focuses on the analysis of primary data obtained from a quantitative …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 5. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 7. 6. 2022
  • Supervisor: Oldřich Vávra
  • Reader: Jitka Černá

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/86656