Vliv influencer marketingu na Instagramu na nákupní chování spotřebitelů ve věku 13 až 18 let – Denisa Bendová
Denisa Bendová
Master's thesis
Vliv influencer marketingu na Instagramu na nákupní chování spotřebitelů ve věku 13 až 18 let
The effect of the influencer marketing on Instagram on consumer shopping behavior between 13 to 18 years
Abstract:
Diplomová práce zkoumá dopady influencer marketingu v online prostředí Instagramu na spotřební chování dětí a mladistvých ve věku 13 až 18 let. V teoretické části práce jsou charakterizovány pojmy, které souvisí s influencer marketingem, sociálními sítěmi a trendy dnešního online prostředí. Praktická část se zaměřuje na analýzu primárních dat získaných pomocí kvantitativního dotazníkového šetření. …moreAbstract:
The diploma thesis examines the effects of influencer marketing in the Instagram online environment on the consumer behavior of children and adolescents aged 13-18. The theoretical part of the thesis characterizes the concepts related to influencer marketing, social networks and trends in today's online environment. The practical part focuses on the analysis of primary data obtained from a quantitative …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 5. 2022
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/86656
Thesis defence
- Date of defence: 7. 6. 2022
- Supervisor: Oldřich Vávra
- Reader: Jitka Černá
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BENDOVÁ, Denisa. \textit{Vliv influencer marketingu na Instagramu na nákupní chování spotřebitelů ve věku 13 až 18 let}. Online. Master's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2022. Available from: https://theses.cz/id/p3e8ts/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/86656
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Management
Theses on a related topic
-
Influencer marketing in circular economy
Esra Kale -
Impact of Influencer Marketing on Consumer behavior
Simon Robert -
Influencer Marketing Effect on the Consumer’s Decision Making Process
Andrea Josifova -
Influencer marketing a chování spotřebitele
Zuzana Rečlová -
Vliv influencer marketingu na spotřebitelské chování
Markéta Hromková -
Influencer marketing a udržitelnost
Ivana Mikulková -
The Impact of Social Media on Chinese Consumers' Luxury Goods Consumption Behavior
Ruijie Yan -
Consumer behavior in fast food restaurants
Eva Kulhavá