Fostering learner autonomy: action research – Bc. Ivana Juříková
Bc. Ivana Juříková
Master's thesis
Fostering learner autonomy: action research
Fostering learner autonomy: action research
Abstract:
Tato práce s názvem Podpora žákovské autonomie: akční výzkum předkládá možnosti rozvoje žákovské autonomie v sedmém ročníku základní školy. Teoretická část se zabývá definováním konceptu žákovské autonomie, důvody a možnostmi jejího rozvoje stejně jako vztahem mezi autonomií a motivací. Závěrečná kapitola je věnována vymezení rolí učitele a žáka v prostředí podporujícím žákovskou autonomii. V praktické …moreAbstract:
This work named Fostering Learner Autonomy: Action Research puts forward possibilities of learner autonomy development at the seventh grade of an elementary school. The theoretical part deals with defining the concept of learner autonomy, with reasons for and possibilities of fostering autonomy as well as with the relationship between autonomy and motivation. The final chapter is devoted to specifying …moreKeywords
Podpora žákovské autonomie akční výzkum zodpovědnost za vlastní učení motivace učební styly učební strategie role žáka a učitele blog zájem. Fostering learner autonomy action research responsibility for one´s own learning motivation learning styles learning strategies teacher and learner role interest.
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/inbxv/
Thesis defence
- Date of defence: 9. 6. 2015
- Supervisor: Mgr. Naděžda Vojtková
- Reader: M.A. Ailsa Marion Randall
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School and Language School Teacher Training in English Language
Theses on a related topic
-
Plán připravenosti rodiny na přežití za mimořádných událostí
Jan Sagánek -
Podpora žákovských strategií učení se cizímu jazyku (na příkladu francouzského jazyka)
Jana Přikrylová -
The Changing Role of the Teacher and the Balance between Freedom and Guidance
Lauren Elizabeth McEvoy -
Feedback in teaching and learning English: focus on the role of the learner
Veronika Zahálková -
Významné vědecké výzkumy a objevy 20. a 21. století a jejich začlenění v učivu a výuce přírodopisu
Karolina VALHODOVÁ -
Metodická a určovací pomůcka pro odběr, mikroskopování a určování sinic a řas pro žáky základních škol
Michaela Pohorská -
Presenting Vocabulary Learning Strategies to Lower-Secondary School Learners – Action Research
Pavel Nikl