Mgr. Martina Hynková, DiS.

Bachelor's thesis

Institucionální rámec genderovaného přístupu ke středoškolskému vzdělání

INSTITUTIONAL FRAME OF GENDERED APPROACH TO SECONDARY EDUCATION
Abstract:
Na princip rovnosti příležitostí žen a mužů můžeme pohlížet jako na soubor opatření, která jsou uplatňována a realizována k odstranění genderových nerovností ve společnosti. Netýkají se ale výhradně pouze pracovního trhu. Genderová nerovnost se vytváří a reprodukuje již ve vzdělanostním procesu. Zde stále dochází k genderové segregaci dívek a chlapců do těch kterých oborů a směrů. Tato práce mapuje …more
Abstract:
The principle of equal opportunities for women and men may be regarded as a set of precautions which are applied to eliminate gender inequalities in society. However, they are not concerned exclusively with the job market. Gender inequalities are already created and reproduced during the education process in which girls and boys are segregated to orientate into certain fields. The thesis aims at equal …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 5. 2007

Thesis defence

  • Date of defence: 21. 6. 2007
  • Supervisor: Mgr. Lucie Jarkovská, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií