Institucionální rámec genderovaného přístupu ke středoškolskému vzdělání – Mgr. Martina Hynková, DiS.
Mgr. Martina Hynková, DiS.
Bachelor's thesis
Institucionální rámec genderovaného přístupu ke středoškolskému vzdělání
INSTITUTIONAL FRAME OF GENDERED APPROACH TO SECONDARY EDUCATION
Abstract:
Na princip rovnosti příležitostí žen a mužů můžeme pohlížet jako na soubor opatření, která jsou uplatňována a realizována k odstranění genderových nerovností ve společnosti. Netýkají se ale výhradně pouze pracovního trhu. Genderová nerovnost se vytváří a reprodukuje již ve vzdělanostním procesu. Zde stále dochází k genderové segregaci dívek a chlapců do těch kterých oborů a směrů. Tato práce mapuje …moreAbstract:
The principle of equal opportunities for women and men may be regarded as a set of precautions which are applied to eliminate gender inequalities in society. However, they are not concerned exclusively with the job market. Gender inequalities are already created and reproduced during the education process in which girls and boys are segregated to orientate into certain fields. The thesis aims at equal …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 5. 2007
Identifier:
https://is.muni.cz/th/o50rf/
Thesis defence
- Date of defence: 21. 6. 2007
- Supervisor: Mgr. Lucie Jarkovská, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HYNKOVÁ, Martina. \textit{Institucionální rámec genderovaného přístupu ke středoškolskému vzdělání}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Social Studies. 2007. Available from: https://theses.cz/id/p65kna/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesBachelor programme / field:
Sociology / Gender Studies
Theses on a related topic
-
The System of Education in Kenya and Its Comparison to the Education System in England
Laura PŘEČKOVÁ -
The role of the educational system – can education change society?
Vitalia Hin -
Consequences of the post-pandemic on the education system of Turkey (case study "Turkish students")
Simay Goze Erdinc -
Transfer of professional development to classroom teaching. An analysis of professional development courses at the University College of Teacher Education in Vienna, Austria.
Martin Klein -
Vzdelávací systém v Egypte s dôrazom na primárne a sekundárne vzdelávanie
Adam Kolpák -
Volba vzdělání a povolání z aspektu gender
Katarína Minarovičová -
Volba povolání a genderové stereotypy
Tereza NIČOVÁ -
Order sequence optimization of a two-stage storage and order picking system
Jens Schweitzer