Michaela Streckerová

Bachelor's thesis

Srovnání šíření dezinformací mezi generacemi X a Z se zaměřením na sociální marketing

Comparing the spread of misinformation between Generations X and Z with a focus on social marketing.
Abstract:
Práce se zabývá problematikou dezinformací a zkoumá jejich šíření v rámci generace X a generace Z se zaměřením na sociální marketing. Hlavním cílem je poskytnout celkový přehled o tématice dezinformací v rámci sociálního marketingu, upozornit na náchylnost jednotlivých generací k důvěře v dezinformace či k jejich šíření a na-vrhnout opatření, jak této hrozbě předcházet. Práce je rozdělena do dvou hlavních …more
Abstract:
The thesis deals with the issue of misinformation and examines its spread within Generation X and Generation Z with a focus on social marketing. The main objective is to provide an overview of the topic of misinformation in social marketing, to highlight the susceptibility of each generation to trust in misinformation or to its spread and to suggest measures to prevent this threat. The thesis is divided …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 4. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 14. 6. 2023
  • Supervisor: Klára Šimůnková
  • Reader: Tomáš Kincl

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/88850