Radek Antl
Bachelor's thesis
Fenomén mládí, krásy a zdraví v televizní reklamě
The phenomenon of youth, good looks and fitness in TV advertising
The phenomenon of youth, good looks and fitness in TV advertising
Abstract:
Tématem práce jsou reklamní sdělení pracující s krásou, mládím a zdravím ve smyslu fyzických vlastností člověka. Součástí práce je úvod do problematiky významu fyzické atraktivity (definované krásou těla, mládím a zdravým vzhledem) pro člověka a úvod do reklamy coby specifické formy komunikace sloužící obchodním účelům. Na základě odborné literatury, zabývající se jak reklamou a reklamními mechanismy …moreAbstract:
The text is focused on advertising contents, that work with beauty, youth and fitness as characteristics of human. The text consists of introduction to importance of physical attractivness (that is made of good looking, youthful and fitness look) for humans and advertising as a unique form of communications used for commercial functions. Under authority of specialized publications, focused on advertising …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2009
Thesis defence
- Date of defence: 3. 6. 2009
- Supervisor: Pavel Zahrádka
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Univerzita Palackého
Filozofická fakultaBachelor programme / field:
Mediální a komunikační studia / Žurnalistika
Theses on a related topic
-
Marketing; Marketing Communication; Communication mix; communication campaig
Martin Janků -
HR marketing communication. The Importance of HR marketing for Employer Brand.
Ekaterina Akhmedova -
Communication as load bearing element of marketing communication
Jiří Pivrnec -
The Role of New Media in a Modern Marketing Communication
Roman Sarychev -
The ethical issues in marketing communication
Anastasia Andreeva -
Ethical issues in marketing communication
Karina Khaddad -
Data Mining and Its Effective Utilization in Marketing Communication
Serpil Boyraz -
The role of new media in a modern marketing communication
Petra Nagajdová