David Semler

Diplomová práce

Změna hlediska jako prvek struktury filmového vyprávění

Change of Perspective as an Element of the Film Story Structure

Anotace:
Práce se zabývá filmy, které pracují se změnou hlediska přímo zasahující do struktury vyprávěného příběhu. Ve většině filmů, kde se vyskytuje více hlavních postav, sledujeme vyprávění z různých perspektiv; někde je tohoto prvku využito i v případě, že se jedná o postavy vedlejší, tyto změny úhlu pohledu však většinou nemají strukturní funkci. Buď jde o propletenec dvou a více příběhů, z nichž každý …více
Abstract:
In the thesis, I analyse films where the authors use the change of perspective as a fundamental element of their story structure. In most of the films with more than one protagonist, we watch the story from different perspectives; these changes of the perspective, however, does not affect the structure of the story. There are either two or more parallel stories each of which has its own protagonist …více
 

Klíčová slova

narace ve filmu

Klíčová slova

francouzská kinematografie

Klíčová slova

dánská kinematografie

Klíčová slova

analýzy filmových děl

Klíčová slova

americká kinematografie

Klíčová slova

vyprávění

Klíčová slova

filmové postavy

Klíčová slova

norská kinematografie
 
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 12. 9. 2020

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 24. 9. 2020
  • Vedoucí: Marie MRAVCOVÁ
  • Oponent: Marek VAJCHR

Citační záznam

Plný text práce

Právo: Autor udělil v licenci souhlas s:
In the license agreement the author has granted the following:

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • Soubory jsou od 16. 5. 2021 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. Knihovna