Veronika Zedníčková

Bachelor's thesis

Vliv green marketingu na chování spotřebitele

Influence of Green Marketing on Consumer Behavior
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá vnímáním green marketingu na trhu přírodní kosmetiky a je zaměřena na tvorbu zeleného marketingového mixu dané společnosti. Teoretická část vymezuje základní pojmy spojené s green marketingem, udržitelností a chováním spotřebitelů. Otevírá také problematiku greenwashingu a kosmetických certifikací. V analytické části práce je popsána situace přírodní kosmetiky a udržitelnosti …more
Abstract:
This thesis deals with the perception of green marketing on the natural cosmetics market and it further focuses on developing a green marketing mix for a cosmetic brand SynCare. The theoretical part defines the basic concepts of green marketing, sustainability and consumer behaviour. It also briefly introduces the issues of greenwashing and cosmetics certification. In the empirical part, the situation …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2022

Thesis defence

  • Supervisor: Ing. Petra Koudelková, Ph.D.
  • Reader: Ludmila Navrátilová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: NEWTON College a.s., Vysoká škola NEWTON