Bc. Kristýna Balatková

Master's thesis

Možnosti marketingové komunikace při řešení sociálních problémů - poruchy příjmu potravy

Possibilities of marketing communications in solving social problems - eating disorders
Abstract:
Tato práce se zabývá otázkou, zda jsou média zodpovědná za vznik poruch příjmů potravy u mladých žen a dívek, tím, že jsou v nich prezentováni lidé téměř výhradně štíhlé postavy (někdy až extrémně). V práci je stručně popsána problematika sociálního marketingu a sociálních problémů. Dále se zabývá vnímáním lidského těla a postoji k němu, a krátce postihuje vývoj vnímání lidského těla v průběhu dějin …more
Abstract:
This thesis deals with the question as to whether the media are responsible for the development of eating disorders in girls and young women, due to their presentation, almost exclusively, of people with a slim figures (sometimes even extremely slim). The work contained within will briefly describe the issues of social marketing and social problems, as well as the perception of the human body and people …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 23. 6. 2011
  • Supervisor: prof. Ing. František Zich, DrSc.
  • Reader: PhDr. Jiří Němec

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní