Andrea SABOLOVÁ
Master's thesis
Perspektivy ve vzdělávání žáků s handicapem.
Perspectives in education of pupils with a handicap.
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na zmapování podmínek současné školy při vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení s ohledem na státem stanovené podmínky tohoto typu vzdělávání. Práce je rozdělena do dvou částí- část teoretická a praktická. Teoretická část práce se zabývá celkovým pohledem a postavením žáka se specifickými potřebami učení ve škole. Konkrétně jde o pojmy jako diagnostika, reedukace …moreAbstract:
The thesis is focused on mapping the current conditions of schools in the education of pupils with specific learning needs with regard to the conditions set by the state of this type of education. The work is divided into two parts-the theoretical and practical. The theoretical part provides an overview of the status of a student with special needs in school. Specifically, concepts such as diagnostics …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2014
Accessible from:: 28. 4. 2014
Thesis defence
- Supervisor: PaedDr. Helena Havlisová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SABOLOVÁ, Andrea. \textit{Perspektivy ve vzdělávání žáků s handicapem.}. Online. Master's thesis. České Budějovice: University of South Bohemia in České Budějovice, Faculty of Education. 2014. Available from: https://theses.cz/id/pijdz2/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
SABOLOVÁ, Andrea. Perspektivy ve vzdělávání žáků s handicapem.. Č. Bud., 2014. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 28.4.2014
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 28. 4. 2014 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH, Pedagogická fakultaUNIVERSITY OF SOUTH BOHEMIA IN ČESKÉ BUDĚJOVICE
Faculty of EducationMaster programme / field:
Primary school teaching / Teaching for the First level of primary school, Special pedagogy basics for 1. level of basic schools
Theses on a related topic
-
Inclusion and Individual Education Plan from English Teachers’ Perspective
Anna Laslettová -
Rozvoj a vzdělávání: individuální vzdělávací plán zaměstnance
Van Nam Tran -
Individuální vzdělávací plán a jeho využití v praxi
Dominika NOVOTNÁ -
Individuální vzdělávací plán žáka integrovaného pro speciální vzdělávací potřeby
Jana Novotná -
„Individuální vzdělávací plán pro děti předškolního věku s narušenou komunikační schopností a jeho realizace.“
Miluše Rentová -
Individuální vzdělávací plán pro výuku anglického jazyka žáků s dyslexií
Anna Laslettová -
Školská poradenská zařízení ve Finsku
Kristýna MARTINCOVÁ -
Spolupráce školských poradenských zařízení s pedagogy základních škol
Kateřina NOVÁKOVÁ
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights