Mediálny obraz „toho druhého“: Česi a Nemci optikou tlače – Bc. Michaela Guldanová
Bc. Michaela Guldanová
Diplomová práce
Mediálny obraz „toho druhého“: Česi a Nemci optikou tlače
Media image of “the other”: Czech and German in the press
Abstract:
This thesis deals with the mutual media image of Czechs and Germans in the German and Czech most widely read serious newspapers; Sűddeutsche Zeitung and Mladá Fronta Dnes. The theoretical basis of this paper bases on concepts of social construction of reality, discursive construction of nation, the theory of media stereotyping and agenda-setting. The research sample of 222 opinion articles published …víceAbstract:
Diplomová práca sa zaoberá vzájomným mediálnym obrazom Čechov a Nemcov v nemeckom a českom najčítanejšom serióznom denníku; Süddeutsche Zeitung a Mladá Fronta Dnes. Práca v teoretickej časti vychádza z konceptov sociálnej konštrukcie reality, diskurzívnej konštrukcie národa, teórie stereotypizácie a nastoľovania mediálnej agendy. Výskumná vzorka 222 názorových článkov z roku 2011 bola skúmaná kvantitatívnou …víceKlíčová slova
Česi Nemci mediálny obraz editoriálne stratégie diskurz obsahová analýza diskurzívna analýza sociálna konštrukcia realita mediálna konštrukcia reality národná identita Czechs Germans media image editorial strategies discourse content analysis discourse analysis social construction of reality media construction of reality national identity
Jazyk práce: slovenština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 20. 12. 2012
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/k21fi/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 14. 1. 2013
- Vedoucí: PhDr. Jaromír Volek, Ph.D.
- Oponent: Mgr. et Mgr. Marína Urbániková, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasarykova univerzita
Fakulta sociálních studiíMagisterský studijní program / obor:
Mediální a komunikační studia / Mediální studia a žurnalistika
Práce na příbuzné téma
-
The self-presentation of Instagram influencers and the construction of social media celebrity
Dominika Beneš Kováčová -
The Social Construction of Environmental Issues: The Case of Climate Change
Vendula Hurníková -
Cognitive and Social Characteristics of Collaborative Learning in Immersive Virtual Reality
Michal Sedlák -
Premeny mediálnej reprezentácie povodne: komparatívna obsahová analýza
Viola Hojstričová -
Advertising books: Communication strategies used in editorial reviews
Eva PAVLÍKOVÁ -
Bulvarizační strategie ve vybraných hlavních zpravodajských relacích: komparativní obsahová analýza Televizních novin, Zpráv televize Prima a Událostí
Eliška Kubíková -
Agrese a násilí v editoriálních strategiích časopisu ABC: komparativní obsahová analýza 1974 - 2018
Jan Kuchta -
Lenguaje de convencimiento en la prensa de prestigio española: Estrategias verbales persuasivas en el editorial de los periódicos ABC, EL País y El Mundo
Monika Strmisková