Mgr. Renáta Rucká

Master's thesis

Pravidla reklamy ve Francii

The regulation of the advertising in France
Abstract:
Cílem práce je charakterizovat způsob regulace audiovisuální reklamy ve Francii. Její první část je věnována regulaci reklamy na zákonné úrovni, jedná se tedy především o právní normy, které reklamu definují a určují pravidla pro její obsah a způsob vysílání. Dále se zde pojednává o klíčových reklamních regulačních (Nejvyšší rada pro audiovisuální prostředky, CSA) a samoregulačních (Úřad pro kontrolu …more
Abstract:
The aim of the work is to characterize the regulation of the audiovisual advertising in France. The first part presents the advertising regulation on the lawful level that means the legal acts which define the process of advertising and determine the content of the advertisements and the way of their broadcasting. Furthermore are being treated the main regulatory (Supreme council for the audiovisuals …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2008

Thesis defence

  • Date of defence: 16. 5. 2008
  • Supervisor: prof. JUDr. Petr Hajn, DrSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Právnická fakulta